logo
امروز : یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۲
[ شناسه خبر : ۴۰۷۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

کشور قوی با کسب علم میسر می‌شود

کشور-قوی-با-کسب-علم-میسر-می‌شود
امام جمعه ابهر گفت: برای مقابله با دشمن و تقویت و قدرت یافتن کشور نیاز به علم و دانش داریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حجت‌الاسلام سعید مرادپور در مراسم زنگ مهر و ایثار با تبریک میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) و آغاز هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس گفت: برای مقابله با دشمن و تقویت و قدرت یافتن کشور نیاز به علم و دانش داریم و در واقع اصلی‌ترین قدرت، کسب علم و دانش است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم (ص) العلم السلطان عنوان کرد: قدرت اصلی با علم بدست می‌آید و هیچ ملت، کشور و انسانی بدون داشتن دانش به قدرت واقعی نمی‌رسد.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه انسان با سلاح قدرت‌مند نمی‌شود، اظهار کرد: اگر سلاح با علم و دانش و فناوری همراه شود در آن موقع قدرت حقیقی بروز خواهد کرد.

 وی علم و دانش را موتور محرک خرد و عقل دانست و یادآوری کرد: بازگشایی مدارس سرآغار یک جشن واقعی و حقیقی در عالم است.

مرادپور افزود: امروز در بین ملائک و حتی جمادات برای به مدرسه آمدن شما دانش‌آموزان جشن است و در روایات آمده وقتی دانش‌آموزان به‌سوی مدرسه حرکت می‌کنند ملائک بال‌های خود را زیر پای آنها می‌گسترانند.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: علم‌آموزی را جدی بگیرید و بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کاری که شما باید در این برهه از زندگی خود انجام دهید این است که علم و دانش را فراگیرید و ذخیره عمر خود قرار دهید.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر